Eltörött, megrepedt, leejtettem - „ez most akkor garanciális?”
Felsorolni is nehéz, mennyi minden kell egy pedikűrös szalonba felszerelés gyanánt. Számtalan eszköz, szerszám, gép segíti ma a pedikűrös munkáját és mondhatni csak az anyagiak szabnak határt a fejlődés, fejlesztés szempontjából.
Amikor napról napra zsebeljük be a dicséreteket, kedves szavakat klienseinktől, hogy mennyire szép, harmonikus a környezet, és hogy ezt az eszközt még nem is láttam nálad, és Nocsak, megint egy új gép… egyre inkább elfog a vágy, hogy még, még, még gyarapítsam valamivel a szolgáltatásaim körét, legyen egy új eszköz vagy gép, amivel gyorsabban, igényesebben, hatékonyabban dolgozhatok. Ismeritek ezt az érzést, ugye?
Az a bizonyos garancia
Mindenkit örömmel tölt el, amikor új rozsdamentes pedikűrös eszköz, pedikűrgép, szerszám foglalja el helyét a szalonban, örömmel vesszük birtokba, forgatjuk, használjuk. No de mi van, ha egyszer csak nem működik. Nem indul, nem világít, nem forog. Jó esetben csak figyelmetlenek voltunk és minden gondunkat megoldja, ha bekapcsoljuk, áram alá helyezzük kedvenc gépünket vagy levesszük a kis piros védőkupakot a körömszabályozáshoz használatos a fogászati LED lámpánkról. Ám ha nem ilyen banális esetről van szó, szervizhez kell fordulnunk.
Frissen vásárolt kincsünk garanciális (ennek részleteire, értékhatárokra stb. most nem térnék ki), teljes lelki nyugalommal hívjuk az ügyfélszolgálatot, hogy oldják meg a problémánkat, mert hogy holnap dolgoznunk kell a géppel. Az igazán nagy meglepetés akkor érhet, amikor a szakember a későbbi vizsgálat alapján azt közli, hogy ez bizony nem tartozik a garanciális kategóriába. Hiszen a sérülést az okozta, hogy nem figyeltem, leejtettem, levertem az asztalomról. Tehát NEM a gyártásra vagy az alkatrész minőségére vezethető vissza a probléma. Ilyen esetben gépem életre keltése bizony fizetős szolgáltatás lesz. Ha üzemeltetés közben pukkan egyet, füstölni kezd, recsegve-visítva forog, tehát nincs közöm ahhoz, amit látok vagy hallok hibaként, akkor az minden bizonnyal garanciális alapon kezelhető.
Az teljesen biztos, hogy a szervízben a hibás alkatrész működésben betöltött szerepe szerint egészen pontosan meg tudják állapítani, hogy az eset melyik kategóriába tartozik. De ha Murphy dolgozni kezd, és leejtem, leverem, kifelejtem a porzsákot belőle, vagy nem úgy és nem azt teszek vele, amire való – és ahogy a használati utasításban ez részletesen le van írva –, röviden a saját hibámból kinyírom a gépem, annak garanciális ügymenet helyett fizetős javítás és alkatrészcsere lesz a vége.
Bármilyen fura, nálunk a körömcsípőkre és a kézi eszközökre, köztünk a népszerű, saját gyártású Colibri Steel rozsdamentes pedikűrös eszközökre, szerszámokra is van 12 hónapos garancia. Jogilag ezt önkéntesen vállalt jótállásnak nevezik, tehát semmilyen törvényi rendelkezés nem kötelez erre bennünket. Ha törne, repedne, megvizsgáljuk, mi lehetett az oka, és ha esetleg anyag- vagy gyártási hibáról van szó, cseréljük. Hozzá kell tegyem, az élezésre nem vonatkozik garancia, miként a gépek esetében az un. gyorsankopó alkatrészekre sem. Ilyen például a csapágy, a tömítés, O-gyűrű és hasonlók. És ez nem csak nálunk van így, hanem világszerte.
A csípők esetében, ha rendszeresen vékonyítás nélkül gyötröm velük a körömlemezt rövidítés gyanánt, a szervizes szakember látni fogja, hogy túlerőltetés, tehát nem rendeltetésszerű használat miatt ment tönkre kedvenc szerszámom, de az is gyorsan kiderül, ha esetleg anyag- vagy hőkezelési hiba van a háttérben. Bár mi is a köznyelvben elterjedt “garancia” szót használtuk, jogilag ez a fogalom nem is létezik. A jog kötelező és önkéntes jótállást ismer. A garancia – vagy nevezzük jótállásnak – nem áll rendelkezésre mindenkor és mindenhol. Szakszerű kivizsgálás és javítás legtöbbször szervizkörülmények között történhet, ezért biztonságos csomagolásban vagy éppen hónom alá csapva bizony el kell juttatnom a szervizbe a kincsemet és mielőtt letépném a szervizes kolléga fejét, érdemes átolvasni azt a bizonyos használati utasítást.
És végül, de nem utolsó sorban íme pár jó tanács!
- Jól akarod csinálni? Olvasd át figyelmesen a használati utasítást!
- Zörög, morog, nem indul? Írj nekünk, hogy segíthessünk: help@premiumwelt.hu
- Elakadtál, nem tudod, mi a teendő? Hívj minket, hogy megtaláljuk számodra a legkedvezőbb megoldást:06 (1) 5566 333
A cikket írta:
Gyebnár Ilona
mesterleveles pedikűrös
a Premium-Welt Kft. ügyvezetője